Monday, July 17, 2017

..::Orang lain punya rezeki, Dia yang sakit Hati::..

💜ASSALAMUALAIKUM💜

Aku kan, kadang pelik kenapa lah allah temu kan aku dengan orang - orang yang tidak berlapang dada untuk melihat orang lain bahagia, happy dan terima banyak rezeki. dia jadi jaki atau sakit hati. sungguh. aku pelik.


Tau tak, kita ni semua manusia biasa yang tak lari dari buat salah dan dosa. Dan kita semua langsung tak layak nak menilai berkat atau tidak nya rezeki orang, halal atau haram nya rezeki orang. Kita semua menapak dan menggali rezeki atas bumi allah ni. kita semua sama.


Entahlah, aku menulis sekadar melepas rasa. Banyak kali aku bagitau, aku tak perlu nak harap orang berubah cukup lah aku sendiri pastikan hati aku bersih, jiwa aku bersih, akal aku waras. Bab orang lain, biar lah. hati kita semua allah yang pegang. Kalau orang nak buat jahat kat aku, one fine day allah akan beri yang setimpal, mungkin bukan untuk dia maybe anak-anak dia. wallahua'alam. 

Aku dengan mirzal selalu pesan kat diri sendiri, jaga hati supaya bersih, kalau orang buat kita jangan balas, bersihkan hati, maybe akan datang hikmah nya untuk anak-anak kita. Tapi nak bersihkan hati bukan senang tau, setannirojim ni kemain pacak kat telinga dan hati... ahahahahaha. at the end.. aku ok. bersihkan hati.



Sekian, selesai sudah entry habiskan waktu rehat. hehehehe 💋

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 
Facebook : kiddoganic
Instagram : @kiddoganic
Instagram : @petiteoiler

Young Living Malaysia
Young Living Selangor

No comments: