Wednesday, July 5, 2017

..::Nampak Simple. Tapi Special::..

ASSALAMUALAIKUM

RESEPI SARDIN MASAK LEMAK 

Lauk ni aku makan 2 tahun lepas masa pregnant Hanan. Tapi kali ni tak pregnant pun cuma teringin sangat dah lama tak makan. hehehe


Aku tak tau pulak sardin dalam tin ni boleh buat masak lemak, mula-mula aku ingat ikan sardin mentah tu. Tapi aku tak guna sardin tin, aku guna sardin paket ni. lagi sedap dari dalam tin. yang penting halal dan buatan malaysia. promote gitewww... hehehehe

Bahan-Bahan Sardin Masak Lemak

Cili Api 5 biji
Cili Merah 2 biji
Bawang Merah sebiji
Bawang Putih 5 ulas
Halia Sebesar ibu jari

Semua ni aku potong-potong je dan tumis

Santan
Sardin


Mula-mula aku asingkan dulu sardin dan kuah nya, masuk sikit-sikit so boleh budget lah rasa masam kuah tu korang nak macam mana


Dah elok masak bawang cili yang ko tumis tu masukkan ikan sardin tanpa kuah tu


pastu masukkan santan sikit-sikit. ikut lah nak lemak macam mana, aku masukkan sikit air nak bagi berkuah


masukkan kuah sardin sikit-sikit sampai cukup rasa kat lidah ko. kalau nak masam boh ler semua, kalau tak asal cukup jela. kacau perlahan sampai mendidih. Siap.


Serve dengan telur dadar makan nasik panas-panas..! fuh. terangkat tau!! confirm bertambah korang makan.. hehehehe

Mirzal, kael, Hanan, laju makan. suka aku tengok. hihihih


Aku ada good news nak share dengan korang.

In shaa Allah, soon aku akan keluarkan Homemade Lip Balm. Organic and Handcrafted infuse with Essential Oil. Aku sendiri yang buat. bancuh tangan lagi tau, tak melibatkan penggunaan mesin.

Follow IG @elementorganik rapat-rapat.

Blend oil juga aku akan keluarkan jenis travel and trial pack. Mini Size and Murahhhh!!!

Facebook : Element Organik
Instagram : @elementorganik

Young Living Malaysia
Young Living Selangor
Shaklee Sungai Buloh 

No comments: